نمک سختی گیر

نمک سختی گیر نمک احیای رزین سنگ نمک دیگ بخار، انواع نمک سختی گیر، نمک سختی گیر دانه نخودی، قرص نمک سختی گیر، سنگ نمک سختی گیر با خلوص بالاتر از 99 درصد، سنگ نمک برش خورده کارتنی.

علت ایجاد سختی آب

دلیل به وجود آمدن سختی آب، کاتیون ها هستند. وجود برخی مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، روی، آهن یا ترکیبات بی کربنات در آب، باعث به وجود آمدن سختی آب می شوند. البته تاثیر کلسیم و منیزیم در سخت شدن آب از دیگر مواد معدنی بیشتر است. سخت شدن آب می تواند دائم یا موقتی باشد. مقدار سختی آب در آب های لوله کشی بسیار بیشتر از آب های معدنی می باشد. این مسئله باعث می شود مواد شوینده تاثیر خود را از دست بدهند و دیگر کارایی قبل را نداشته باشند. علاوه بر این، استفاده از آب سخت برای شستشوی بدن، باعث پیری و خشک شدن پوست خواهد شد.

اما چه راه هایی برای از بین بردن سختی آب وجود دارد؟ یکی از روش های از بین بردن سختی آب، رزین سختی گیر آب می باشد. در این روش، از دستگاه دیونایزر برای گرفتن سختی آب استفاده می شود.

نمک سختی گیر

انواع نمک مورد استفاده در سختی گیر

نمک سختی گیر که با نام نمک احیای رزین هم شناخته می شود، مهم ترین نقش را در دستگاه دیونایزر به عهده دارد. نمک سختی گیر، نوعی نمک بدون رنگ و بو و به شکل کریستال می باشد که مانند هر نمک دیگری از یون های سدیم و کلر تشکیل شده است. نمک احیای رزین که به شکل پودری، قرص و سنگ نمک عرضه می شود، کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارد.

یکی از کاربردهای اصلی نمک سختی گیر، دستگاه های سختی گیر رزینی می باشد. استفاده از نمک احیای رزین در این دستگاه ها، باعث می شود رزین استفاده شده مجددا احیا شود. رزین، نقش جذب کردن سختی آب و تصفیه آن را به عهده دارد. در هر دستگاه سختی گیر، یک منبع نمک وجود دارد که از بخش های مهم این دستگاه محسوب می شود.

نمک سختی گیر

فروش سنگ نمک سختی گیر

همانطور که می دانید، آب آشامیدنی سالم و تمیز و در نتیجه تصفیه آب، اهمیت زیادی در دنیا دارد. علاوه بر این، از نمک سختی گیر را می توان در لوله ها، ماشین های لباس شویی و ظرفشویی هم استفاده کرد. چون این نمک به خوبی از به وجود آمدن رسوب جلوگیری می کند. به همین دلیل، نمک احیای رزین فروش بسیار خوبی در بازار کشورهای مختلف دارد.

نمک سختی گیر

جالب است بدانید قیمت نمک سختی گیر کاملا مقرون به صرفه می باشد. امروزه به دلیل کاربردهای فراوان نمک سختی گیر، این نوع نمک به طور وسیع به فروش می رسد.

منبع: مرکز سنگ نمک هالیت ایران

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *