صادرات نمک

صادرات نمک ایران به گرجستان و ارمنستان، صادرات نمک به ترکیه، عراق و کشورهای حوزه قفقاز، تامین سنگ نمک دامی، انواع نمک خوراکی تصفیه شده به صورت یددار و بدون ید، ارائه مجوز لازم جهت خروج کالا از مرز.

معرفی معادن نمک ایران

ایران دارای یکی از مهم‌ترین معادن سنگ نمک در خاورمیانه است. تاریخچه معادن سنگ نمک در ایران به زمان هخامنشی بر می‌گردد. به همین علت صادرات نمک در ایران دارای پیشینه‌ای طولانی می‌باشد. بیشترین تعداد معادن سنگ نمک در ایران در استان سمنان قرار گرفته است. از این رو سمنان به عنوان پایتخت نمک ایران شناخته می‌شود. این استان دارای ۳۳ معدن نمک فعال می‌باشد. علاوه بر استان سمنان، جنوب ایران نیز دارای معادن نمک بسیاری است. یکی از دلایل تعداد زیاد و متنوع معادن نمک، چهار فصل بودن آب و هوای این کشور می‌باشد. در این میان بزرگ‌ترین معدن نمک ایران، تونل نمک گرمسار نام دارد که علاوه بر تولید سنگ نمک به جاذبه‌ی گردشگری نیز تبدیل شده است.

صادرات نمک

آشنایی با معدن نمک گرمسار

از آن جایی که گرمسار دارای تعداد بسیار زیادی معدن نمک می‌باشد، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مکان‌های گردشگری جذاب غارهای نمک هستند. از ویژگی این غارهای نمک تیره بودن رنگ دیواره‌های غار در ابتدای مسیر می‌باشد که به مرور با پیشروی بیشتر در تونل دیواره‌ها روشن می‌شوند. طبق گفته‌ی بسیاری، غار‌های نمک یک مکان عالی برای انرژی درمانی می‌باشند. به همین جهت در سال‌های اخیر معادنی با هدف ایجاد فرهنگ انرژی درمانی توسط سنگ نمک مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. به دلیل کیفیت بالای سنگ نمک گرمسار، نمک استخراج شده از این معادن دارای ضایعات نمی‌باشد و به طور کامل مصرف می‌شود. با وجود دهه ها استخراج از معادن نمک گرمسار این معادن همچنان دارای میزان زیادی نمک هستند به صورتی که روزانه چندین تن نمک از این معادن استخراج می‌شود. بخش بزرگی از نمک استخراج شده از این معادن جهت مصارف خوراکی به فروش می‌رسد.

صادرات نمک

 صادرات نمک به ارمنستان

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ایران دارای منابع بزرگی از سنگ نمک در خاورمیانه است. علاوه بر این، استان سمنان به دلیل داشتن کیفیت بسیار بالایی از انواع نمک صادر کننده‌ی اصلی نمک به کشورهای همسایه مانند ارمنستان محسوب می‌شود. از مزیت‌های دیگر صادرات نمک به ارمنستان می‌توان به هزینه‌های پایین‌تر حمل و نقل و قیمت پایین‌تر نمک نسبت به دیگر کشورهای صادرکننده اشاره کرد.

صادرات نمک

مجموعه سنگ نمک هالیتو بزرگ‌ترین تولید کننده و توزیع کننده سنگ نمک در ایران است که در زمینه‌ صادرات نمک به ارمنستان فعالیت می‌کند. شما می‌توانید جهت خرید عمده نمک با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت با مجموعه سنگ نمک هالیتو در ارتباط باشید.

منبع: مرکز صادرات سنگ نمک هالیتو

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *