خرید سنگ نمک دامی به قیمت معدن، ارسال به سراسر کشور، صادرات به خارج از کشور به صورت فله و بسته بندی بنا به سفارش خریدار، تحویل لب مرز و در مقصد به انتخاب مشتری.

خواص سنگ نمک برای دام

استفاده از سنگ نمک و فواید آن برای بدن انسان اثیات شده است و از اولین شور مزه هایی است که بشر از ابتدای زندگی بر روی کره زمین با آن آشنا شد.

همانطور که بدن انسان برای دوام و بقا به نمک و سنگ نمک احتیاج دارد حیوانات و علی الخصوص دام که در ادامه زندگی بشر و تامین زنجیره غذایی انسانها نقش بسیار مهم و اساسی دارد به طریق اولی به این ماده طبیعی نیاز دارد.

خرید سنگ نمک دامی

سنگ نمک سبب ایجاد اشتها در دام شده و موجب می‌گردد حیوان اشتهای بیشتری برای خوردن غذا داشته باشد لذا رشد بهتری در نمودار رشد از خود نشان داده و دچار سوء تغذیه نخواهد شد.

با تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف و تایید تاثیر مستقیم سنگ نمک بر طول عمر و سلامتی گاو و گوسفند، در ۱۰ سال گذشته استفاده از سنگ نمک به شدت افزایش یافته است.

خرید سنگ نمک دامی

سنگ نمک برای گاو

مصرف سنگ نمک توسط گاو تاثیرات بسیار مثبت و زیادی در افزایش سلامتی و همچنین بیشتر شدن شیر، گوشت و چربی این حیوان دارد.

اولین تاثیر سنگ نمک، بر بزاق گاو و بالا رفتن سطح PH در بدن دام است چرا که سبب جذب بهتر غذا می‌گردد.

طی آزمایشی که در کشور پاکستان انجام شده است سنگ نمک سبب افزایش ۱۳ درصدی شیر در گاوهای شیرده خواهد شد.

خرید سنگ نمک دامی

همچنین سنگ نمک با میزان سدیمی که وارد بدن گاو می‌کند سبب ایجاد تعادل در عناصر درونی بدن حیوان می‌گردد و موجب یکسان سازی پتاسیم و سدیم در بدن دام می‌شود.

یادداشت

به یاد داشته باشید اگر برای مدت طولانی سنگ نمک را از جیره غذایی گاو حذف کنید منتظر آسیبهای بسیار جدی برای حیوانات خود باشید

یکی دیگر از تاثیرات مثبت استفاده از سنگ نمک برای گاو کاهش ایجاد نفخ در بدن دام است و از سویی دیگر خوب است بدانید گاوها عادت دارند که ادرار خود را لیس بزنند اما دادن سنگ نمک به گاو از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

مضرات حذف سنگ نمک از جیره غذای دام

اگر به ناگاه تصمیم گرفتید سنگ نمک را از جیره غذایی دام حذف کنید باید بدانید که آسیبهای بسیار زیادی را به احشام خود وارد می‌کنید که مهمترین آنها موارد زیر است:

  • وارد شدن آسیب به سیستم عصبی دام
  • کاهش وزن گاو
  • اختلال در سیستم حرکتی حیوان
  • سایر مکملها و غذاهای دام به خوبی جذب بدن نمی‌شوند
  • کاهش باروری، کاهش شیر و کاهش چربی بدن گاو
  • علوفه ای که حیوانات مصرف می‌کنند پتاسیم بالایی دارد که برای جذب شدن نیاز به سدیم یا همان سنگ نمک و نمک دارد
  • سنگ نمک سبب می‌شود حیوان به میزان لازم از نمک استفاده کند

خرید سنگ نمک دامی

مسمویت با نمک در دام

یک مسمویت غذایی در میان برخی از گاوها مشاهده شده که البته میزان آن بسیار کم است و نمی‌توان آن را به همه گاوداری ها شیوع و تسری داد که به هایپرناترمیا معروف است.

این مسمویت غذایی زمانی روی می‌دهد که شما از سنگ نمک حاوی آهن و منیزیم استفاده کنید و از سویی دیگر آب آشامیدنی سالم در دسترس حیوان نباشد.

به طور کل ترکیب سنگ نمک حاوی آهن و آب آشامیدنی ناسالم، موجب ایجاد مسمویت می‌شود ولی در حالت معمولی مورد خاصی تاکنون مشاهده نشده است.

خرید سنگ نمک دامی

اگر قصد دارید بدانید کدام سنگ نمک برای دام مناسب است فایل صوتی پایین را گوش دهید.

کدام سنگ نمک برای دام مناسب است

گوش دهید

فایل صوتی انتخاب سنگ نمک مناسب دام

خرید سنگ نمک دامی

مجموعه سنگ نمک هالیتو تمامی سفارشات سنگ نمک را مستقیما از معدن بارگیری و ارسال می‌کند.

برای پاسخگویی به طیف گسترده مشتریان سنگ نمک دامی، انواع مختلفی از این محصول ارائه شده است که هر شخص بنا به نوع نیاز و استفاده‌ای که دارد این محصولات را سفارش می‌دهد.

بارگیری از معدن

سنگ نمک دامی مستقیما از معدن بارگیری و ارسال می‌شود

تمامی سفارشات حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت نهایی، بارگیری و ارسال می‌شود و کف ارسال سفارشات ۱۰ تن است و جهت سفارش کمتر از ۱۰ تن باید مسافت خود را تا گرمسار در نظر بگیرید.

خرید سنگ نمک دامی

از آنجا که علی رغم توصیه های صورت گرفته هنوز هم برخی افراد تمایل به استفاده از نمک دامی دارند قیمت این محصول نیز درج شده است هر چند که برای گاو و گوسفند و به طور کلی دام استفاده از سنگ نمک بهترین گزینه است.

قیمت سنگ نمک دامی

خرید سنگ نمک دامی

قیمت نمک دامی

خرید سنگ نمک دامی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *