نمک درشت

تولید کننده نمک درشت صنعتی، کارخانه تولید انواع نمک صنعتی واقع در گرمسار، ظرفیت تولید ماهانه ۱۲۰۰ تن، نمک دانه درشت از کجا بخریم ؟، برای خرید محصول کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تفاوت نمک صنعتی و خوراکی

نمک درشت نوعی نمک دریایی تصفیه نشده می باشد. این نمک آسیاب نشده است، به همین دلیل دارای دانه های درشتی می باشد. نمک های صنعتی و خوراکی از لحاظ میزان کیفیت و خلوص با یکدیگر متفاوت هستند. به طوری که املاح معدنی تصفیه ناپذیر بیشتری در نمک های صنعتی موجود هستند.

در این میان نمک های خوراکی نسبت به نمک های صنعتی دارای ید بیشتری هستند، ید می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها به افراد کمک کند. نمک های صنعتی در صنایع رنگ، نساجی، تولید مواد شوینده و اسیدی، خوراک دام و … استفاده می شوند.

نمک های خوراکی نیز به عنوان چاشنی غذاها استفاده می شوند، البته برای تهیه داروهای سلامتی پوست و مو نیز از این نمک ها استفاده می شود.

البته باید دقت کرد که نمک های خوراکی را باید در ظروف دربسته نگهداری کرد تا ید موجود در آن از بین نرود. اما نمک های صنعتی را می توان در ظروف مختلف نگهداری کرد.

نمک درشت

بازار صادراتی نمک ایران

نمک درشت و دیگر نمک های موجود در ایران بازار صادراتی خوبی دارند. ایران بعد از کشورهای مختلفی مانند چین، پاکستان، هندوستان، آمریکا و برخی از کشورهای دیگر از بزرگترین صادرکنندگان نمک های خوراکی و صنعتی محسوب می شود.

ایران در رده هفتم و یا هشتم صادرکننده نمک های صنعتی و خوراکی قرار می گیرد. گفتنی است که بیشتر معادن سنگ نمک ایران در استان سمنان قرار دارند. همچنین دریاچه های ارومیه و قم نیز دارای انواع نمک های سطحی می باشند.

بیشترین صادرات نمک های خوراکی و صنعتی ایران به کشورهای امارات، قطر، عراق، ارمنستان و ترکمنستان و همچنین برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند می باشد.

نمک درشت

خرید نمک درشت شیلاتی

نمک درشت نوعی نمک با دانه های درشت می باشد. دانه های این نمک در حد یک سانتی متر می باشند. این نوع نمک جزء نمک های دریایی محسوب می شود. این نمک مصرف خوراکی دارد و به دلیل درشت بودن دارای شوری بیشتری است.

این نوع نمک دارای مقداری گرانول می باشد. وجود همین مقدار گرانول در نمک درشت سبب می شود که رطوبت نتواند سبب گلوله شدن آن شود. نمک درشت شیلاتی نوعی نمک قوی است که به دلیل مقدار و نوع ناخالصی های موجود در خود نسبت به دیگر نمک ها دارای مزه متفاوتی می باشد.

نمک درشت

این نمک در دسته نمک های صنعتی نیز قرار می گیرد. به همین دلیل در صنایع زیادی مانند تولید مواد شوینده و اسیدهای مختلف، دباغی و … استفاده می شود.

منبع: مرکز سنگ نمک هالیت ایران

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *