نمک صورتی

تولید کننده عمده نمک صورتی ایران گرمسار، ظرفیت تولید ماهانه 850 تن، امکان بسته بندی در کیسه های 25 کیلویی، ارسال به صورت کلی به سراسر کشور، تامین و بسته بندی جهت صادرات.

نمک صورتی ایران که از دل معادن معدنی کشور به دست می آید یکی از محصولات ارزشمند و مفید کشور محسوب می شود که خواص درمانی زیادی نیز دارد. این کریستال های رنگی جذاب به دلیل داشتن ترکیبات ید، پتاسیم، منیزیم و کلسیم به این رنگ زیبا در آمده اند. اگر تا به حال نام این نمک معدنی به گوشتان نخورده و دوست دارید بیشتر با این ماده مفید آشنا شوید، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

خواص نمک صورتی برای تیروئید

یکی از مهم ترین خواص نمک صورتی ایران که امروزه خیلی از پزشکان طب سنتی نیز از آن استفاده می کنند، درمان تیروئید مخصوصا کم کاری تیروئید می باشد. همانطور که می دانید اگر غدد تیروئید به درستی فعالیت نکنند هورمون های لازم را به خون انتقال نمی دهند. در نتیجه فرد طی بیماری کم کاری تیروئید عوارض زیادی را همچون ضعف بدنی، بی حالی، افسردگی، احساس سرمای شدید و… را دچار می شود.

اما مصرف نمک صورتی ایران به دلیل داشتن سطح بالایی از ید، سدیم و پتاسیم در ساختار خود می تواند باعث ایجاد تعادل در هورمون های تیروئید شود. مواد معدنی موجود در این نمک با ترشح مناسب آب گوارش باعث بهبود عملکرد تیروئید در بدن می شود. از طرفی چون نمک صورتی، خالص و بدون مواد مضر شیمیایی است، مصرف آن هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار نخواهد داشت و به تامین ید مورد نیاز بدن کمک نیز خواهد کرد.

نمک صورتی ایران

معادن نمک صورتی ایران

بین شهر های کشور بیشترین سهم نمک صورتی ایران متعلق به استان سمنان و شهرستان گرمسار می باشد. در گرمسار بیش از پنجاه معدن فعال معدنی وجود دارد که روزانه بالای 100 تن سنگ نمک صورتی از آن استخراج می گردد. به همین جهت به پایتخت و یا قلب نمک ایران نیز مشهور می باشد. اما علاوه بر گرمسار در برخی از شهر ها مثل قشم، خوی، یزد و… نیز معادن نمک صورتی ایران قابل بهره برداری می باشد ولی سنگ نمک صورتی رنگ تاکنون در آنها مشاهده نشده است.

نمک صورتی ایران

صادرات نمک صورتی

به دلیل خاصیت درمانی فوق العاده نمک صورتی ایران و کمیاب بودن این نمک در سطح دنیا، صادرات آن با استقبال زیادی مواجه شده است. ایران خوشبختانه با داشتن 7 درصد از ذخایر معدنی دنیا در دل خود، توانسته در زمینه صادرات این نمک معدنی جز 10 کشور برتر دنیا قرار بگیرد و درآمد خوبی از این راه کسب نماید.

یادداشت

مجموعه سنگ نمک هالیتو بزرگترین تولید کننده نمک صورتی جهت بازار هند، عراق و ترکیه است

نمک صورتی ایران

از این نمک در مصارف دارویی، طبخ غذا، بهبود سیستم گوارش و … استفاده می شود. به همین جهت با استخراج نمک صورتی ایران با کیفیت و خوب از معادن کشور می توان به درآمدزایی بالایی دست پیدا نمود.

منبع: مرکز سنگ نمک هالیت ایران

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *