نمک صنعتی

تولید کننده برتر نمک صنعتی در ایران، نمک دارویی و صنعتی، نمک سمنان، پودر نمک قیمت درب کارخانه، نمک تصفیه شده صنعتی، خرید نمک معدنی.

تفاوت نمک صنعتی و خوراکی

نمک صنعتی دارای درجه خلوصی به مراتب کمتر از نمک خوراکی است و از موارد کاربرد نمک صنعتی، در استفاده بهینه آن جهت دامپروری ها و صنعت دامداری می باشد.

آیا می دانید که در  نمک خوراکی فرآیند پاکسازی و تصفیه، انجام گرفته و با این عمل در مصرف نمک خوراکی از ابتلای افراد به سنگ کلیه جلوگیری می شود؟

مشاهده این تفاوت، بین نمک صنعتی و خوراکی چشمگیر است اما فرق عمده این دو نمک این است که نمک صنعتی، دارای خلوصی کمی پایین تر از ۹۸ درصد بوده اما درجه خلوص نمک خوراکی، از ۹۹٫۲ درصد به بالا می‌باشد.

تفاوت عمده دیگر این دو محصول در پاشش ید است به نحوی که نمک صنعتی امکان دریافت و پاشش ید را ندارد و انجام این کار تخلف است.

نمک صنعتی

کاربرد نمک در صنعت حفاری

در حفاری های گسترده دریایی و زمینی در استخراج نفت و گاز، از نمک های صنعتی سایز ۱ تا ۲٫۵ میل که در اصطلاح بازاری به نمک شکری معروف است استفاده می شود.

این نمک به عنوان افزایش دهنده وزن مخصوص گل حفاری که به عنوان مایع حفاری است، استفاده کاربرد دارد و اضافه کردن نمک حفاری بر تراکم این مایع، موجب اشباع (Saturated) آن می گردد. سپس نمک حفاری در کنترل و ممانعت از ریزش چاه فعال است.

نمک صنعتی

نمک دارویی و صنعتی

شما می توانید کاربرد چشمگیر نمک دارویی را، در صنایع دارویی زیادی ببینید. نمک دارویی با درجه خلوص بالا در مایع لنز چشمی، نمک آزمایشگاهی و …  وجود دارد البته این نمک، در سرمهای تزریقی و همینطور به حالت خوراکی نیز مصرف می شود.

سنگ نمک کریستالی که خالص ترین نوع سنگ نمک روی کره زمین است کاربرد فراوانی در تولید انواع دارو دارد و به نسبت سایر سنگ های نمکی ( به جز سنگ نمک آبی) قیمت بالاتری دارد.

نمک صنعتی

شناختی از پودر نمک صنعتی

باید بدانید که در نمک پودری دانه های کریستالی، یافت نشده و ظاهری بسیار نرم دارد بنابراین گاهی آن را نمک نرم صنعتی نیز می نامند.

پودر سنگ نمک در صنایع فراوانی که نیاز به بلورهای نمکی ندارد، نظیر ساخت اسید، صنعت شوینده، دام و طیور، صنعت لبنیات، به منظور تهیه چرم در دباغی و یا حتی شیلات کاربرد فراوانی دارد.

توجه داشته باشید چون نمک پودر صنعتی بسیار جاذب آب و رطوبت می باشد، بسته بندی این نمک باید در کیسه‌های لمینت انجام بگیرد.

نمک صنعتی

نمک تصفیه شده صنعتی چیست؟

این نمک در کارخانجات پالایش شده و از وجود مواد نامحلولی که موجب پایین بردن درصد خلوص آن است، پاک می‌گردد همچنین در نمک تصفیه شده صنعتی، اثراتی از فلزات سنگینی نظیر جیوه، آرسنیک و سرب دیده نشده و از موادی نظیر آهک، شن و ماسه نیز مبرا می‌گردد.

بیشترین میزان کاربرد نمک تصفیه شده، در صنایع غذایی مشاهده می‌شود و تقریبا تمام صنایع غذایی نیازمند استفاده از این محصول می‌باشند.

نمک صنعتی

فروش عمده نمک تصفیه شده

مجموعه ما نمک تصفیه شده تبلور مجدد را در کیسه های ۲۵ کیلویی به صورت یددار و بدون ید عرضه کرده و همواره با قیمتی پایین تر از نرم بازار محصول خود را به فروش می رساند.

نمک صنعتی

خلوص این محصول بین ۹۹٫۲ تا ۹۹٫۸ متغیر است و هیچگاه تاکنون عددی کمتر از ۹۹ را به ثبت نرسانده که این مهم نشان دهنده به روز بودن دستگاه های فرآوری و تولید نمک و رعایت تمام نکات بهداشتی است.

منبع: مرکز سنگ نمک هالیت ایران

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *